Publikační činnost: 2019
BED - odborné příspěvky v recenzovaných domácích sbornících (konferenční i nekonferenční)

Význam kvalifikačního a dalšího vzdělávání pro praxi sociální práce: Pohled vedoucích pracovníků působících v oblasti sociální práce [The importance of the qualification and lifelong learning for social work practice: From the perspective of social work managers]. / Jana Havlíková - In: Kvalifikační vzdělávání. Další vzdělávání. Manažeři. Profesionalizace. Sociální práce. Kvantitativní šetření.. - Hradec Králové : Gaudeamus, 2019. - ISBN 978-80-7435-745-9. - 9 s. (s. 106-114).

[ Havlíková, Jana ]

Akce: Hradec Králové, 2019-09-21, EUR Fulltext...
Anotace:  Z hlediska profesionalizace sociální práce je za jednu z klíčových podmínek považována odpovídající vstupní odborná příprava a následné celoživotní vzdělávání sociálních pracovníků. Je otázkou, jednak nakolik tento pohled sdílejí i přímí nadřízení sociálních pracovníků, tj. osoby, které vybírají vhodné kandidáty na pracovní pozice "sociální pracovník", práci těchto pracovníků řídí a (spolu) utvářejí jejich pracovní podmínky, a tedy podstatným způsobem ovlivňují samotný výkon sociální práce v praxi. A dále, jakou zpětnou vazbu může pohled manažerů na kvalifikační a další vzdělávání poskytnout systému vzdělávání v oblasti sociální práce v ČR. Tato stať, založená na výsledcích reprezentativního dotazníkového šetření mezi manažery sociálních služeb a přímými nadřízenými sociálních pracovníků působících při obecních úřadech, nejprve komparuje pohled uvedených typů manažerů na význam odborného vzdělávání pro praxi sociální práce v jejich organizacích a poté diskutuje implikace prezentovaných zjištění pro terciální
vzdělávání v sociální práci a pro současnou podobu legislativy upravující kvalifikační a další vzdělávání.
 
Anotace v angličtině:  Qualification education and subsequent lifelong learning is usually considered as one of the key conditions for professionalization of social work. The question is, first, the extent to which this view is shared by the managers of social workers, i.e. by the people who choose suitable candidates for the positions of "social worker", who control the work of these workers as well as (co-) shape their working conditions, and therefore significantly affect the performance of social work in practice. Furthermore, what kind of feedback the view of managers at qualifying and lifelong education may provide to tertiary education in the field of social work in the Czech Republic. This contribution/paper, based on the results of a representative survey among managers of social services and the direct superiors of social workers work in the municipal offices, first compares view of these types of managers on the importance of qualification and lifelong education for social work in their organizations, and then discusses
the implications of the findings presented for tertiary education in social work and for the contemporary form of legislation ruling the qualification and further training.
Klíčová slova: vzdělávání kvalifikační; vzdělávání celoživotní; manažeři; profesionalizace; práce sociální; šetření

Klíčová slova v angličtině: qualification education; lifelong learning; managers; professionalization; social work; survey
Klasifikace: T06 - sociální pomoc, sociální služby
Návaznost: DC538/2017 Analýza významu vstupního vzdělání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách pro zajištění odborného výkonu sociální práce ve veřejné správě a v sociálních službách a analýza vlivu managementu na udržení a rozvoj odbornosti sociálních pracovníků; IP70704 Výzkum atraktivity oboru sociální práce pro studenty středních, vyšších odborných a vysokých škol, odborných kompetencí a osobnostních předpokladů nezbytných pro výkon sociální práce
Pracoviště: VUPSVBOOSP Typ: Článek ze sborníku


Báze dat jsou řízeny systémem WEBIS
Copyright © 1998-2011, CEIT